7 comments on “Dawno wina nie było

  1. Mówią, że białe chardonnay z Burgundii najlepsze. Osobiście preferuję Paully Fuisse abo Macon Villages ale Bourgogne Blanc równie dobre.
    Polecam Loron & Fils. Niezależnie od rocznika na mój chamski polaczkowaty gust stykło.

  2. Pan się nie gniewa, ale ja do tych win z californi to nieprzekonany jestem. Bo to na tych filmach tymi wymyślnymi ekstra korkociągami otwierają i ciach do kielicha bez tlenu z sexcelebrą. Ale ta literatura to mnie przekonała. Szkoda, że u nas w kraju, co to tak ładnie Pan Gałczyńskim na innym blogu opisał niełatwo dostępne. Ale popróbuje przy okazji.

    • Otóż za komuny w domach towarowych Centrum w Warszawie vis a vis Hofflandu bodajże było całe potężne stoisko win kalofornijskich. Cen nie pomnę.
      Dzisiaj niestety jest z nimi taki sam problem jak z winami węgierskimi – dobrych w Polsce nie uświadczysz. W sklepach tylko ohydztwa fabryczne w większości Gallo, a Gallo to 60 marek win takich jak Barefoot ($4 w USA), Carlo Rossi ($6 za 2 litry), Turning Leaf ($5) oraz ich marki europejskie – Red Bicyclette – Francja, Ecco Domani (Włochy), Rancho Zabaco (USA). Dobrych win amerykańskich nie uświadczysz, a jeśli się gdzieś pojawią to ceny są nieproporcjonalne do zawartości. Do dziś moim ulubionym Pinot Noir jest wino z Wilamette Valley w Oregonie (ok $30 butelka) i pamięta pan kalifornijski region w filmie „Bezdroża”? Byłe, piłem, kupiłem t-shirt. Bardzo głośno mlaskałem – doskonałe.

      • I jeszcze – w otwieranie win na filmach niech pan nie wierzy. w rzeczywistości to zupełnie inaczej wygląda, a sommelierzy w restauracjach są niesamowici. No i (IMHO) młodych win nie ma co dekantować.

  3. 30$ u nas 150-200zł. przy tych marżach. To już dobre Amarone mieć można. Tej klasy wina to rzadko raczej degustuję bo drenują kieszeń że hej. Ale zapamiętam.
    Co do Pinotów to znowu przyzwyczajony do burgundów jestem, chociaż cenowo też masakra jak mówi młodzież.

Skomentuj

