21 comments on “Wina alzackie closer to the people

  1. eeee, myślałam, że Pan do królika nawiązuje, zapomniałam, że zadałam pytanie. ale i tak mi Pan nie pomógł zbytnio tą odpowiedzią… ;)

  2. Bo pani pyta jak powinna brzmieć muzyka.
    (gryzoni i drobiu nie jadam)
    A pana co Pinot na zimno podawał powinno się odstrzelić jak zająca bo jemu się Noir z Gris pomyliło – to co się będzie męczył?

  3. Oj, myślę, że jednak można sprecyzować smak – w końcu do czegoś trzeba się odnieść, prawda? PN serwowała pani dystrybutor i twierdziła, że w tej części Alzacji, z której pochodziło to wino, akurat PN serwuje się na zimno.

  4. Pani Dystrybutor się powinna jednak odstrzelić , przestańmy mówić że to pinot noir- pinot jest bardzo drogim winem. Cytat: „In Alsace it is generally used to make rosé wines. However, it is also used to make genuine red wines usually called Pinot noir rouge, which are similar in character to red Burgundy and Beaujolais wines but are consumed chilled. Prominent examples are Rouge de Barr and Rouge d’Ottrott. Pinot noir rouge is the only red wine produced in Alsace.” A takie to i w Polsce robią http://www.wina.pl/Pinot_Noir_Rose_Winnice_Jaworek_,produkt,888.html czyli szpica polskiego winiarstwa!
    I jeszcze – http://www.wine-pages.com/guests/tom/al04pn.htm

    Pinot noir ma smak czerwonego wytrawnego wina lżejszego(mniej garbnikow) niż merlot. Jest doskonały jako szampan (blancs de noir).

    Do poczytania: strona producenta mojego ulubionego Pinot – http://www.loringwinecompany.com/ – liczne linki do dobrych producentów.
    Ogólnie: http://www.answers.com/topic/pinot-noir-3

    A teraz czas zacząć pić – od syfa z Chile, poprzez Nowa Zelandię, aż po Burgundię i Oregon na końcu. Pinot w USA szkoda kupować poniżej $35, w Polsce nie wiem ale za Jadota kosztującego w Stanach $10 tu chcą 70PLNów(wino stołowe niespecjalne). Poszukaj po polskich sklepach – nic dobrego nie znajdziesz.

    Do oglądnięcia „Sideways”(2004) po polsku chyba ‚Bezdroża’? Piłem Pinota którego Miles zamawia w Windmill Inn – kto chce mnie dotknąć?

  5. Po obejrzeniu Sideways zaschło mi w gardle :)

    Btw, opuszki moich palców chyba by się spaliły po dotknięciu Człowiekaktóryspożyłpinotaktóregomileszamawiawwindmillinnnabezdrozach ;))

  6. Spokojnie, ja się tak łatwo nie zniechęcam :)
    No i też bym sobie życzyła, by Panu żal nie było. W końcu komu przeszkadzałyby dobre wina w dobrej cenie…

  7. Tak, są takie sklepy z winami, gdzie ceny zaczynają się od 40zł i to za naprawdę kiepskie wina. I prosperują. Dlaczego więc mają rezygnować z zachłanności?

  8. Z tego co zauważyłem przeciętny sklep chciałby sprzedać 1 butelkę ale za milion złotych. Sprzedają wina przestarzałe – z 95% win jest dobre przez 2 – 3 lata, a ja widziałem wina po 40 zł – 6 -7mio letnie.
    Do tego 40 zł to jest ile… $13, z €10 to naprawdę niewiele w porównaniu do cen win na świecie, a przy mikro rynku wina w Polsce? Zapomnij.

  9. Nie mówię po francusku, ale za to mój TW mówi. I na zakończenie tej degustacji usłyszał parę lekceważących słów pod adresem polskiego konsumenta i dystrybutora. Niestety, ze względu na stężenie alkoholu we krwi nie pamiętamy szczegółów.

    Najlepiej kupować na miejscu i też docierając do źródła. Ale hameryki tu nie odkryłam.

    • I nie biliście się po procentach. Ja bym dał w mordę.
      Do kogo należy edukacja enologiczna konsumenta – to sprzedających, ale oni leniwce. Mogliby wyszukiwać tanie dobre wina i od tego zaczynać. Spróbój kupić Albarinio z Rias-Biaxas(tanie, doskonałe letnie wino), jeśli ci się uda będzie kosztowało od 50 zł w górę.
      http://www.riasbaixaswines.com/
      Po wino można jeżdzić do Francji, Londynu, czy Hiszpanii ale ile się tego przywiezie?

  10. A co do sklepów, to właśnie ten sklep, który od czasu do czasu tu wyróżniam wydaje mi się być takim miłym wyjątkiem, bo owszem – mają wina za 80zł, ale również te za 25-30zł są dobre. To raczej niespotykane w marketach, tudzież sklepach winiarskich.

  11. Witam, czy mogłabym prosić o kontakt mailowy? chciałabym zaproponować pewien temat, pozdrawiam , Joanna (socialplayer@gazeta.pl)

Skomentuj

